närgången pippi

Jag & Ofelia har haft en mycket bra dag. Först åkte vi som sagt till min syssling & hade det mysigt =)! Jag bjöd på min mumsiga kycklingsallad, dock utan ruccola för den jag hade hemma var halvrutten, men det gick bra utan ändå.



Det vart en hel del kycklingsallad över, blir gott imorgon till lunch!
(det ska ju då vara ruccola i, då blir den lite färggladare)!


Sen åkte vi hem en sväng, fick lov att ta en biltripp för att Ofelia skulle få sova en stund.
Så jag åkte hem & lämnade av barnmatsstolen, kycklingsalladen & Ofelias julklapp från hennes gudföräldrar (min syssling & hennes man).
Då kom det en väldigt närgången fågel, helt otrolig. Satt utanför dörren (den var öppen) under hela tiden jag var hemma =)!



söt va =)!


Vi har spenderat hela eftermiddagen på öppnaförskolan, det var många små tomtenissar, pepparkaksgubbar/gummor m.m där, alla var så söta! Vi lekte, gjorde handavtryck av Ofelias lilla hand (som vart sisådär men huvudsaken man ser att det är en hand) & drack glögg, mys!


Igår när jag kom hem, kom jag ju på att jag stoppat in våra pepparkakor som vi bakade för ett tag sen i frysen. Jag måste ha varit hel knäpp, inte brukar man väl ha dem i frysen? I alla fall, tog ut dem igår, & idag när jag kom hem skulle jag smaka, då är de alldeles mjuka, så trist, typiskt mig. Så nu måste jag ju baka nya, får se om vi kanske kan hinna det på söndag!



Våra mjuka pepparkakor som får lov att slängas.



Nu kommer snart älsklingen hem, & vi börjar vår helg, så skönt!
Ikväll ska vi mysa framför tv med räkor, avokado & färskt bröd m.m, gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0