blodpudding!

Jag fick spontan besök av min kära vän Sara & hennes lilla Elsa idag så städningen påskyndades efter samtalet om att de skulla kika förbi, Ofelia fick hålla mig i handen medan jag dammsög med den andra haha...men det lyckades vi bra med =)! Så nu är det dammat, dammsugit & skurat, samt är toaletten ren, härligt!!

Lilla Elsa var så söt =), men hon sov mest hela tiden, hon var riktigt trött. Hoppas på att få träffa en pigg liten Elsa nästa gång, hihi! Alltid lika skönt att umgås med Sara, kan prata me henne om allt & vi har samma humor =)!

Vi har också hunnit med inskolning mellan 14-16, gick fint idag med. Imorgon är det mellan 9-11 igen! Nästa vecka ska vi börja lämna de små tjejerna, jobbigt för oss mammor, men det går säkert bra, hoppas jag=)!

Efter inskolningen var vi till ö&b en sväng & köpte shampoo/balsam & sånt behövligt. Ofelia somnade i bilen på vägen hem (som hon oftast gör)men hon brukar vakna när jag tur upp henne ur bilbarnstolen, men inte idag inte...hon sov på hallgolvet en stund innan hon ville vakna =)!

 


En mycket trött liten tjej efter en händelserik dag =)!

Ikväll gjorde jag en debut i matlagningen, jag försökte mig nämligen på att laga blodpudding, har aldrig i hela mitt liv stekt det innan. Vettetusan om det gick så bra, tror jag råkade steka dem lite för länge. Ofelia gillade inte alls blodpudding med lingonsylt, hon spottade ut & fick kväljningar men jag ska försöka en gång till i framtiden, gillar hon det inte då så ska jag inte laga det nå mer =).




Ofelia satt & lekte med sin lilla plastservis som vi köpte på biltema för 39 kr medan jag lagade mat, kanon köp verkligen! Hon tycker det är jätte kul, hon går runt & lagar mat & så får man smaka emellanåt, lilla sötnos hihi!


Lilla sötnosen lagar lite mat!

Finns ingenting roligt på tv idag, så jag ska nog ta & lägga mig i soffan & läsa min nya måbra tidning istället som damp ner i brevlådan idag. 
Ett skönt avslut på en fullspäckad dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0