Nyårs(löften)förändringar!

Sådär ja...nytt år..ja jag är lite sen. Jag har på något sätt levt kvar i 2009 en månad extra, men nu så! Nu är jag färdig att lämna 2009 & göra förändringar 2010 som jag inte lyckades med förra året. Men 2010 är något extra, det känner jag på mig ;)! Beach 2010, nu kör vi! Jag tänker inte va den som står i vassen i sommar!!!!

Viktnedgång: 
¤ Har ca 10-13 kg att gå ner, så nu har jag gått med i viktklubb.se för att hålla lite koll.
¤ Ska äta hälsosamt (unna mig ibland förstås, men inte de första veckorna). Mycket protein, frukt & lite av de bra kolhydraterna.
¤ Träna regelbundet 3-7 ggr/v. Ska försöka få ihop 30 min träning om dagen, allt från promenader till pass på gymmet & crosstrainern hemma.
¤ Dricka vatten till all mat

Ekonomi:
¤ Skriva matlista för en vecka, storhandla & då hålla oss till det. Ej småhandla!
¤ Spara så mycket det går. Ej handla onödiga ting (ska iaf försöka haha)!

Utsidan:
¤ Tänderna ska fortfarande borstas mycket noga flera ggr om dagen, men jag måste blir bättre på att använda tandtråd & munskölj varje dag.
¤ Ansiktet ska rengöras & återfuktas & smörjas in. Varje dag.
Unna mig ansiktsbehandling på salong & hemma. 
¤ Smörja in kroppen morgon & kväll
¤ Fotvård hemma.
¤ Hårinpackningar & bra hårprodukter.

Själsligt/insidan:
¤ Börja med vitaminer & mineraler & rosenrot.
¤ Sluta jämföra mig med andra -"jag duger som jag är"
¤ Spikmatta några ggr i veckan
¤ Jobba lite mer på självkänslan & självförtroendet (bl.a läsa mia törnbloms bok igen)

Hemmet:
¤ Hålla ordning
¤ Ta tag i projekten (måla, kakla, snickra)

Nya saker jag ska pröva på under året: (kan komma att fyllas på)
¤ äta sushi
¤ pröva pass på gymmet som afrodans, body pump & bodycombat

Köpa hem:
¤ Proteinpulver
¤ Omega 3
¤ vitaminer & mineraler
¤ krom tabletter (minskar sötsug)


Måndag 25 jan - Dag 1!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0