snurrig dag!

min snurriga (dåliga) dag:

Ska ta oss till dagmamman för inskolning kl halv nio, skulle vara ute i god tid för att borsta bilen.
Hittar inte min väska.
Panik
Letar i lådor & skåp men ingen lycka, den måste då ligga i bilen.
Öppnar dörren & det är hur mycket snö som helst, skoskaftet är knappt mycket längre.
Tar mig ut i bilen, börjar borsta å bilen & där ser jag väskan.
Tur!
Tar mig in i igen, klär på Ofelia & vi tar oss ut till bilen igen.
Sätter Ofelia i bilen, börjar borsta bort snön från bilen igen, säkert en decimeter högt.
skit jobbigt
Och skorna dränks i snön.
Sen till min förskräckelse ser jag att det är ca en halvmeter snömur bakom bilen som jag måste få bort för att kunna köra ut.
Ringer Jimmy & är irreterad, börjar till min förtvivlan med gråten i halsen att skotta bort snön.
Fy fan (mitt klena jag måste börja träna).
Tillslut ser det någolunda klart ut & jag kör ut.
Är sen till dagmamman.

Framme hos dagmamman så hittar jag först ingen parkering på gästparkeringen, ser helt insnöat ut.
Tar mig bakom parkeringarna där jag brukar kunna ställa mig, men nej insnöat & dessutom insöade bilar.
Tänker att jag kan vända på det stället jag brukar vända på
Nej igen...det är bara ett bilspår & resten fullt med snö.
Paniiiiik!
Kör vidare i bilspåret men hittar ingenstans att kunna vända om, kör förbi tre gubbar som är ute & skottar snö på deras infarter.
Inser att jag måste backa hela vägen...kommer en bit, går inte. 
Pinsamt!
Jag stannar, frågar en gubbe om det finns någonstans jag kan vända om.
Snäll som han var lät han mig köra in på hans uppfart & jag kunde vända.
Men vänta...när jag kommer ut på vägen, ska ta mig runt med bilen så fastnar jag...gasar & har mig.
Ingenting.
Gubben får skotta under bilen & tillslut kommer jag iväg.
Som sagt väldigt pinsamt!

Kommer tillbaka på gästparkeringen, chansar på att åka in.
Börjar skotta en parkering med fötterna.
Skon går sönder!
Toppen!
Verkligen toppen!
Går i alla fall att parkera tillslut.
Går in till dagmamman.



senare em:

Vi kommer hem efter en lunch med Mia på stan.
Ska köra in på den plats på vår parkering jag lyckats ta mig ut ifrån.
Men jag kommer för nära högersida.
Och fastnar igen!
Kör fram & bak & försöker komma på plats.
Ingen lycka!
Ringer Jimmy i förtvivlan.
Han kan inte hjälpa (vad trodde jag liksom när han är i sthlm haha).
Börjar skotta vid hjulen.
Gasar igen.
Ingenting.
Tur att Ofelia sover.
Försöker skotta lite till.
Gasar...
Nej ingen lycka.
Ringer mamma & gråter (hahaha, patetiskt eller vad)
Skottar lite till...
Nu är jag förbannad!
Gasar & försöker fram & tillbaka.
ÄNTLIGEN!
Jag kommer in.


Fan vilken dag!
Har till & med "träningsvärk" efter all skottning!

Kommentarer
Postat av: bea

hahaha, vad rolig du är! kommer osökt och tänka på när du körde in i snövallen med bilskollärare.. hahah. du <3 snö!! :)

2010-01-28 @ 20:03:22
Postat av: Ella

Usch stackars dig=(

2010-01-29 @ 09:18:31
Postat av: Anonym

bea: haha påminn mig inte ;)!

2010-01-30 @ 09:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0