livrädd!

Jag blir alldeles livrädd när Ofelia gör sig illa, det skär i hela hjärtat & jag får panik!
Idag slog hon sig så det blödde ur munnen, blödde ner min tröja & sina händer.
Och jag får verkligen panik när det kommer så mycket blod, men jag har faktiskt lärt mig att behärska mig framför Ofelia så hon inte blir jätterädd & ledsen då jag blir helknäpp.

Efter att blodet slutat att rinna så såg jag att strängen har gått av lite & hon är nu lite svullen däromkring i munnen. Jag har ringt runt till olika ställen, bvc, v-centralen & sjukhusrådgivningen men inget svar, då ringde jag en i fgruppen (tack & lov för rara människor hihi) & sen efter 40 min igen i kö hos sjukhusrådgivningen så kom jag fram, tandköttet & strängen kan man inte göra nåt åt, utan det läker av sig själv, däremot kunde jag ringa tandvården om tid för att se så att tänderna inte tagit skada. Så det gjorde jag, vi ska på Ofelias första tandbesök imorgon kl 10.00. Känns bäst att kika på det även om jag inte ser nån skillnad, men jag är ju inte heller någon tandläkare.

Känns lite bättre nu, fast hela eftermiddagen har jag suttit på helspänn då jag inte vill att hon ska slå sig nå mer idag. Hönsmamma? Javars! =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch. det är inge kul när dom slår sig. Amelia har klarat sig än så länge, himla skönt de.. Hoppas att lillskruttan blir piggare snart..

2009-11-12 @ 20:05:45
URL: http://angellicaa.blogg.se/
Postat av: Mia

Oh jösses, jag förstår att du fick panik. Tur att det inte var något allvarligt i längden. Krama familjen från mig!

2009-11-21 @ 01:02:38
URL: http://miamant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0