mina första frisyrer!

Igår var jag så trött att jag inte orkade blogga...är tok trött nu med & ska nog snart hoppa i säng, men först måste jag läsa min läxa om hår, fast det är mycket intressesant så det gör jag gärna =)! Och så måste jag hänga tvätt, mindre skoj.

Idag har vi fortsatt med läggningar & hår uppsättningar, så himla kul men SVÅRT! Svårare än vad det ser ut kan jag lova, mycket tragglande fram & tillbaka. Men ju mer man gör desto lättare blir det, tur är väl det =)!

Jag lagade spenat kyckling i helgen som storkok, gjorde precis som receptet med två vitlökskyftor & så såklart spenat, kyckling & sen soltorkade tomater. Och så hade jag med det idag men redan hemma imorse tyckte jag det luktade väääldigt mycket vitök så jag stoppade försäkerhets skull ner en ready to drink & det gjorde jag rätt i, fy fasen vad det har luktat vitlök i hela väskan, i skåpet på skolan, pinsammast var ju på tåget haha, men men...så nu har allt åkt i soptunnan. Men nu har jag kommit på felet...de marinerade soltorkade tomaterna jag la i var ju med vitlök hahaha....så nästa gång, MINDRE vitlök =)!

Här kommer lite bilder på vad jag gjort i skolan:

Min första läggning!

Här har jag rullat upp det blöta håret på spolar.








Och här har jag sprayat, fänat & sen tagit ur spolarna ut håret.








Och så här blev resultat när jag har jobbat på frisyren.










Och det här är min första uppsättning på långt hår:
 
"Reglerna" för den är att inga nålar får synas & man ska kunna gå på rave party & headbanga & frisyren ska inte gå isär.












Jag hoppas på att det blir ännu finare & bättre nästa gång =)!


Kommentarer
Postat av: Kristin

Himla snygga modeller ni får arbeta med ;) Självklart ska jag lägga ut sminkbilder, imorgon ska jag göra en sminkning på en modell och fota porträtt så jag hoppas det blir bra, vi får se.

Du får lycka till imorgon..

2010-02-03 @ 21:04:33
URL: http://mouziee.blogg.se/
Postat av: Malin

Så duktig du är gumman!! :)

2010-02-03 @ 22:08:17
URL: http://chainsawy.blogg.se/
Postat av: Malin W.

Vad du är duktig=) Du kommer att bli en mycket bra frisör tror jag!:)

2010-02-04 @ 10:07:49
Postat av: Anonym

Tack vad gulliga ni är =)!

2010-02-04 @ 21:44:17
Postat av: Kristin

Din första läggning by the way ;)

Humor är låg idag denna irriterande dag.

2010-02-04 @ 21:48:15
URL: http://mouziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0